Vaihto ja palautus

Kuluttajalla on kuluttajasuojalain mukaisesti oikeus perua kauppa 14 päivän kuluessa lähetyksen saapumisesta. Mikäli tuote on vioittunut tai muuten käyttökelvoton, asiakkaalla on oikeus palauttaa se. Tuotteen palautusoikeus on voimassa 14 päivää tilauksen perille saapumisesta (mukaan lukien viikonloput ja pyhäpäivät.)

Ennen lähetyksen vastaanottamista tarkista, ettei paketti ole vaurioitunut kuljetuksessa. Jos paketissa näkyy tai on muuten havaittavissa selkeitä merkkejä sen vaurioitumisesta, älä ota lähetystä vastaan. Tee välittömästi vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle ja ilmoita mahdollisimman pian asiasta meille Feetletin asiakaspalveluun (info@feetlet.fi).

Kaikki palautukset Postin kautta asiakaspalautuksena. Ota meihin yhteyttä ennen palauttamista saadaksesi vahvistuksen palautuksesta ja palautuskoodin. Täältä voit tulostaa palautuslomakkeen (PDF), joka tulee liittää palautuslähetykseen.
Asiakaspalautus on maksuton. Mikäli palautat tilauksen jollain muulla kuljetustavalla, emme vastaa palautuskuluista.
Jos palautat vain osan tilauksesta, hyvitämme palautetut tuotteet, emme toimituskuluja. Kokotilauksen palauttaminen Postin asiakaspalautuksen on maksutonta.

Paketin noutamatta jättäminen tai lähettäminen takaisin ilman erillistä ilmoitusta ei riitä kaupan peruuttamiseksi/palauttamiseksi.

Huomioithan, että palautettavien tuotteiden tulee olla alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksessa kaikkine tarvikkeineen sekä ilman mitään merkintöjä. Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti, etteivät ne vaurioidu kuljetuksessa, sillä asiakaspalautuksen pakkaaminen on asiakkaan vastuulla.

VAK -tuotteet (spraypullot ja muut vaaralliset aineet) tulee palauttaa alkuperäisessä kuljetuspakkauksessa, jossa on valmiiksi kuljetuksessa tarvittavat varoitusmerkinnät ja osoitekortissa tarvittavat kuljetustiedot. Mikäli sinulla ei ole alkuperäistä kuljetuspakkausta, tarkistathan ohjeet palautukseen alempaa.

Mikäli palautetussa lähetyksessä ei kuitenkaan ole kaikkea sinne kuuluvaa tai tuote/pakkaus on huonossa kunnossa asiakkaan aiheuttamasta syystä, pidätämme pääsääntöisesti 30 % myyntihinnasta vahingonkorvauksena.

Palautusoikeus raukeaa, jos tuotetta on käytetty, ellei kyseessä ole tuotevika, joka on ilmennyt vasta tuotteen käytön yhteydessä. Mukaan on liitettävä kopio kuitista/lähetteestä sekä tiedot palautuksen tekijästä, tuotteesta sekä mahdolliset maksuyhteystiedot.

Tuotevirheet

Lain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä myyjälle kohtuullisessa ajassa, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Mikäli asiakas on epävarma, hänen tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ( info@feetlet.fi ) ennen kuin palauttaa tuotteet. Korvaamme virheen kuluitta pääsääntöisesti toimittamalla tilalle virheettömän tuotteen. Jos tämä ei ole mahdollista, palautamme tuotteesta asiakkaan maksaman hinnan hänen tililleen saatuamme viallisen tuotteen asiakaspalautuksena.

Palautusoikeus ei kuitenkaan koske seuraavia tuotteita:

  • tuotteet, jotka on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu
  • hygieniatuotteita, geelituotteita

Palautukset tai takuulähetykset tulee tehdä Postin asiakaspalautuksena, joka on lähettäjälle ilmainen Suomesta lähetettäessä. Feetlet.fi maksaa palautusten lähetyskulut asiakaspalautusten ja virhetoimitusten palautusten osalta, kun noudatat palautusohjeita. Toimituskulut ovat samansuuruiset riippumatta siitä, kuinka monta tuotetta tilaat. Toimituskuluja ei tästä johtuen makseta takaisin, jos palautus koskee vain osaa tilauksen tuotteista. Muita toimitustapoja käytettäessä tai ulkomailta lähetettäessä emme vastaa palautuskuluista.

Noutamattomat ja palautuvat paketit

Paketin noutamatta jättäminen tai lähettäminen takaisin ilman erillistä ilmoitusta ei riitä kaupan peruuttamiseksi/palauttamiseksi. Noutamatta jätetty paketti katsotaan toimitetuksi ostokseksi. Ota ensin yhteyttä meihin saadaksesi palautuskoodin ( info@feetlet.fi ). Jos palautuksesta ei ole ennakkoon meille ilmoitettu, vähennämme hyvitettävästä summasta toimitus- ja palautuskulut (7,90€ / suunta).
Sama ohje koskee myös väärin yhteystiedoin tehtyjä tilauksia, jotka palautuvat meille toimittamattomina.

Palautusohjeet – VAK-tuotteet

VAK-luokiteltuja tuotteita ovat esimerkiksi suojasuihkeet, kaikki aerosolit sekä venytysneste. Näitä tuotteita ei saa palauttaa pakettiautomaattiin, vaan ne tulisi aina toimittaa postin toimipisteeseen. Kuljetuspakkauksessa tulee olla merkintä sisällöstä. Jos palautat tuotteet alkuperäisessä kuljetuslaatikossa, merkinnät ovat jo kunnossa, joten suosittelemme aina käyttämään alkuperäispakkausta. Jos alkuperäispakkausta ei ole enää saatavilla, tulee sinun tulostaa ja liimata vaadittu merkki pakkaukseen. On lähettäjän vastuulla, että pakkaus on oikein merkattu.

Tuotteiden värit kuvissa saattavat poiketa alkuperäisistä. Tämä johtuu sellaisista teknisistä syistä kuin näyttöjen värimäärityksistä, digitaalisesta kuvankäsittelystä jne. Tämä koskee myös pakkauksen päälle painettua värialuetta – painoväri voi poiketa tuotteen sävystä (esim. kenkävoide.